Anna Gable är författare och examinerad språkkonsult som både skriver eget skönlitterärt material, hjälper andra att lyckas som författare och skriver bruksprosa för företag.
Den här bloggen handlar i första hand om mitt arbete med att skriva, redigera och publicera mina manus. Jag har också som mål att med jämna mellanrum ge gratis skrivtips åt andra som skriver.

________________________________________________________________________

.

tisdag 1 november 2011

På radio i går

I går var jag med i morgonsändningen från Bandit. Jag är fortfarande imponerad av hur väl pålästa de var och av deras entusiasm över min roman. Nu känns det mer än någonsin som att just en roman bland alla biografier är det som kan ta den från enbart rätt i tiden till att även vara "rätt plats". En god vän spelade in och jag har fått filen, men den måste klippas, eftersom pratat ligger varvat med annat. När jag är klar ska ni som till äventyrs missade detta också få en chans att lyssna! Ett superstort tack till Bollnäs-Martin och Sanna, som ju är vana vid såna gäster som Slash, att även jag fick vara med i deras sändning!

Sen har mitt tangentbord brakat samman. Ibland när jag skriver flyttar sig markören till en helt ovänad plats på skärmen och det blir väldigt underliga meningar. Arg som ett bi givetvis, men å andra sidan, det har hållit för allt krafs som jag har skrivit, förutom att det även har hållit för att skriva en 669 sidor lång roman. Man kanske inte ska begära för mycket ens av en Mac, även om det är en "pro". Nå, goda vänner är sällan långt bort, så jag har ett nästan nytt usb-tangentbord på ingång. Himla tur, för jag kan inte författa som det är nu, jag blir för störd av att hålla koll på markören och flytta och klippa och klistra när det blir fel. Men blogg kan jag i alla fall skriva :)

1 kommentar:

Unknown sa...

Spännande Säg till när du är klar. Älskar att läsa.
Kram Inkan o Ligan