Anna Gable är författare och examinerad språkkonsult som både skriver eget skönlitterärt material, hjälper andra att lyckas som författare och skriver bruksprosa för företag.
Den här bloggen handlar i första hand om mitt arbete med att skriva, redigera och publicera mina manus. Jag har också som mål att med jämna mellanrum ge gratis skrivtips åt andra som skriver.

________________________________________________________________________

.

lördag 22 mars 2014

Skrivkurs 10-11 maj i Stockholm

Nu gör jag en repris av den roliga skrivkursen med fantasytema. I vintras var det första gången som jag genomförde en kurs med ett visst tema, och det var väldigt skoj. Kursen har fått mycket fin kritik av deltagarna.

Kursen är en helgkurs med hemläxa och hålls i Stockholm (du som anmäler får adressen, men det är på Kungsholmen om du vill boka hotell nära). Eftersom jag har fått tag i en lokal till riktigt bra pris har den här kursen också ett lite lägre pris än vanligt. Jag bjuder också alla deltagare på en present i form av gratis feedback på tre sidor inom tre månader efter kursen. Alla som går hela kursen får diplom.

Jag är examinerad språkkonsult i svenska och har arbetat med skrivkurser, textgranskning med mera sedan 1996. I dag jobbar jag som frilans samt som lektör åt HOI förlag. Läs mer om mig på www.annagable.com

För tydlighetens skull ska jag säga att det givetvis inte är något hinder att du går kursen även om du vill skriva andra genrer, basen är alltid densamma. Det som skiljer den här kursen från en som är utan tema är att jag pratar mer om vad som skiljer fantastik från andra genrer och ger tips vad man kan tänka på när man skriver i de olika fantastiska genrerna, men det är som sagt inget krav att du vare sig vill skriva fantastik framöver. Du kan även göra alla övningar i valfri genre förstås.

Mer information, röster från tidigare kurs med detta tema samt anmälan finns i följande länk:
Läs mer och anmäl dig här

Varmt välkomna!
/Anna

Inga kommentarer: