Anna Gable är författare och examinerad språkkonsult som både skriver eget skönlitterärt material, hjälper andra att lyckas som författare och skriver bruksprosa för företag.
Den här bloggen handlar i första hand om mitt arbete med att skriva, redigera och publicera mina manus. Jag har också som mål att med jämna mellanrum ge gratis skrivtips åt andra som skriver.

________________________________________________________________________

.

måndag 11 juli 2011

Blandat

Uppdaterade twitterkontot med en bakgrund som följer mina funderingar kring omslag. Har också fått vykorten med samma bild, som jag har istället för visitkort. Måste göra reklam för Vistaprint här, de är snabba och de gör snygga jobb.

I går gjorde jag början till en layout i InDesign av hela manuset. Jag hoppas givetvis i första hand på utgivning via förlag, men jag tror att det kan vara bra ur reklamsyfte att ha några fysiska exemplar av boken och så kan det ju bli en trevlig present att ge bort i väntan på, förhoppningsvis, bättre. Men jag vet inte vad som är bästa alternativ för print-on-demand heller. Får forska mer i det.

Givetvis ska bloggen också uppdateras med rätt färger och bilden i fråga, håll utkik!

Inga kommentarer: