Anna Gable är författare och examinerad språkkonsult som både skriver eget skönlitterärt material, hjälper andra att lyckas som författare och skriver bruksprosa för företag.
Den här bloggen handlar i första hand om mitt arbete med att skriva, redigera och publicera mina manus. Jag har också som mål att med jämna mellanrum ge gratis skrivtips åt andra som skriver.

________________________________________________________________________

.

torsdag 29 september 2011

Rock i bokform i dag på Babel

I dag kommer Babel att prata om rock i litteraturen. Det är ju uppenbart att rock i bokform är hetare än någonsin, tv4 hade nyligen ett inslag i morgon-soffan och nu kommer Babel med samma ämne.

Givetvis hoppas jag att detta även bereder plats för en snabb utgivning av Ghosts, Drugs & Rock n'Roll så att den når läsarna medan ämnet fortfarande är högaktuellt. Just nu borde det inte vara svårt att sälja mycket av den.

Slå på tv2 i dag klockan 20.00 och se vad de har att säga. Jag bifogar länken till "play" så snart det finns en sån att tillgå.

Så här står det på Babels hemsida: "Rock i bokform. Patti Smith och Henning Mankell om litteratur och musik. Bengt Ohlsson har skrivit en roman om Johnny Ramone. Mattias Alkberg, poet och rockartist. Programledare: Daniel Sjölin.
* Även i SVT2 2/10, SVT2 3/10 och SVT24 3/10"
 
http://svt.se/2.151963/

Inga kommentarer: