Anna Gable är författare och examinerad språkkonsult som både skriver eget skönlitterärt material, hjälper andra att lyckas som författare och skriver bruksprosa för företag.
Den här bloggen handlar i första hand om mitt arbete med att skriva, redigera och publicera mina manus. Jag har också som mål att med jämna mellanrum ge gratis skrivtips åt andra som skriver.

________________________________________________________________________

.

fredag 2 september 2011

"Uppföljare" påbörjad

Det var aldrig tänkt att mitt manus skulle vara i två delar eller ha en uppföljare. Däremot lämnar det ju en sådan möjlighet. Själv tycker jag att ordet "uppföljare" har så dålig klang, men halv fem på morgonen kommer jag inte på någon bra synonym. Nu har jag liksom skrivit färdigt för idag. En möjlig prolog, som också förklarar en sak som jag inte förklarar i Ghosts. (Inte vital för handlingen alls, så det behövs inte, men en detalj.) Ett möjligt första kapitel. Det är vad jag har åstadkommit. Tankar man får under femton minuter i en magnetkamera. Får väl se när jag läser det i morgon om det bara skakade om mina grå, eller om det blev något av värde.

Inga kommentarer: